Дитинство - це ранок життя дитини, а ранок має бути щасливим
Субота, 20.04.2024, 08:47
Вітаю Вас, Гість
Головна Реєстрація RSS
Головна » Статті » Мої статті

ОРІЄНТОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГУРТКОВУ РОБОТУ

ОРІЄНТОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГУРТКОВУ РОБОТУ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

  1. 1. Загальні положення

1.1. Гурткова робота в дошкільному навчальному закладі (далі ДНЗ) є додатковою організаційною формою освітнього процесу.

1.2. Діяльність Гуртка є однією з форм безкоштовної додаткової освіти в ДНЗ.

1.3. Положення про гурткову роботу (далі Положення) розглядається та схвалюється на педагогічній раді та затверджується наказом по ДНЗ.

  1. 2. Мета і завдання гурткової роботи

2.1. Мета гурткової роботи:

- виявлення, підтримка та розвиток обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей дошкільного віку;

- забезпечення персонального шляху реалізації особистісного потенціалу вихованців;

- проектування індивідуального освітнього маршруту дитини;

- реалізація інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти за одним чи кількома пріорітетними напрямами освітньої діяльності;

- реалізація варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти;

- організація діяльності ДНЗ, що відповідає сучасним вимогам суспільства;

  1. 3. Основні напрями і форми діяльності гурткової роботи

3.1. Основні напрями гурткової роботи:

- дослідження освітньої ситуації в ДНЗ;

- аналіз природних нахилів, здібностей, обдарованості вихованців ДНЗ;

- вивчення соціального замовлення батьків;

- організація предметно-розвивального середовища для здійснення гурткової роботи, ефективної організації життєдіяльності дітей;

- аналіз підвищення якості освіти засобами організації гурткової роботи в ДНЗ.

3.2. Основні форми гурткової роботи:

- різновиди форм освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку (спеціальні заняття, інтегрована освітня діяльність, ігри, самостійна творчість та індивідуальна робота);

- участь вихованців у заходах районного (міського) рівня у відповідності до профільного спрямування гуртка;

- різновиди співпраці з батьківською громадою з питань реалізації гурткової роботи.

  1. 4. Організація гурткової роботи

4.1. Гурткова робота здійснюється на базі ДНЗ.

4.2. Освітня діяльність в рамках реалізації гурткової роботи здійснюється під час організації життєдіяльності дітей в груповому приміщенні або в спеціально обладнаному приміщенні.

4.3. В приміщенні, в якому здійснюється гурткова робота, створюється предметно-розвивальне середовище для інтенсивного розвитку дітей у відповідності до обраного виду діяльності.

4.4. Зміст гурткової роботи відображають у річному плані роботи та узгоджують із Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.5. Діти, охоплені гуртковою роботою, виявляють добровільне бажання щодо участі в освітній діяльності.

4.6. Гурткова робота проводиться відповідно до програми, затвердженої на засіданні педагогічної ради ДНЗ, плану роботи гуртка (затвердженого керівником).

4.7. Час та періодичність проведення різновидів освітньої діяльності в рамках гурткової роботи визначається розкладом роботи гуртка та групи (затверджених наказом керівника ДНЗ).

4.8. Наповнюваність груп для гурткової роботи встановлюється керівником ДНЗ залежно від профілю та можливостей організації навчально-виховного процесу.

4.9. Діяльність гуртка здійснюється на безкоштовній основі.

4.10. Ефективність діяльності гуртка оцінюється за результатами контролю з боку адміністрації ДНЗ, моніторинговими даними.

4.11. Керівник гуртка звітує про перебіг гурткової роботи перед педагогічним колективом на педагогічній раді.

4.12. Керівник ДНЗ звітує про результати та досягнення гурткової роботи в ДНЗ перед батьківською громадськістю.

  1. 5. Права та обов’язки педагога, який здійснює гурткову роботу

(Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2013 № 665.

Лист Міністерства освіти і науки України «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» від 18.09.2014 №1/9-473.)

5.1. Педагог, який здійснює гурткову роботу зобов’язаний:

- планувати, організовувати та здійснювати навчально-виховну, організаційно-масову роботу гуртка;

- здійснювати набір вихованців до гуртка на основі їх інтересів та потреб; забезпечувати збереження контингенту, обираючи індивідуальні маршрути розвитку дитини;

- виявляти здібності вихованців та сприяти їх розвитку;

- надавати практичну допомогу вихованцям в оволодінні вміннями та навичками з обраного виду діяльності;

- створювати безпечні умови організації освітньої діяльності;

- обирати ефективні форми, методи та засоби навчально-виховної роботи;

- надавати кваліфіковану консультаційну та практичну допомогу батькам дітей, охоплених гуртковою роботою;

- брати участь у роботі педагогічної ради ДНЗ;

- виконувати посадові інструкції, інструкції з охорони праці, правила внутрішнього трудового розпорядку ДНЗ та інші правила, які регламентують діяльність ДНЗ;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, займатись самоосвітою;

- звітувати перед педагогічним колективом про перебіг гурткової роботи у встановлені терміни;

- вести необхідну документацію за встановленою формою та забезпечувати її зберігання;

- забезпечувати збереження обладнання, устаткування, інвентарю.

5.2. Педагог, який здійснює гурткову роботу має право:

- використовувати методики навчання і виховання, програми та посібники відповідно до напряму роботи гуртка;

- вносити пропозиції до плану роботи закладу;

- приймати участь у створенні відповідних умов здійснення гурткової роботи;

- брати участь у методичних об’єднаннях та науково-методичних заходах;

- поширювати досвід роботи ДНЗ з гурткової роботи у методичних заходах різного рівня; публічно презентувати педагогічні ідеї, авторські напрацювання щодо організації гурткової роботи.

6. Документація

6.1. Документи, що регулюють діяльність гуртка:

- Статут ДНЗ;

- наказ про організацію гурткової роботи в ДНЗ;

- положення про гурткову роботу (схвалене на педагогічній раді та затверджене наказом по ДНЗ);

- робоча навчальна програма гуртка (затверджена на педагогічній раді);

- план роботи гуртка на навчальний рік (затверджений на педагогічній раді);

- розклад занять (затверджений керівником закладу);

- список дітей, охоплених гуртковою роботою;

- матеріали контролю за якістю та результативністю гурткової роботи;

- звітні матеріали гурткової роботи (за звітний період для педагога, який здійснює гурткову роботу; за підсумками навчального року для керівника закладу).

Категорія: Мої статті | Додав: Ягідка (31.01.2017)
Переглядів: 1248 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: