Головна » Статті » Мої статті |
ОРІЄНТОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГУРТКОВУ РОБОТУ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
1.1. Гурткова робота в дошкільному навчальному закладі (далі ДНЗ) є додатковою організаційною формою освітнього процесу. 1.2. Діяльність Гуртка є однією з форм безкоштовної додаткової освіти в ДНЗ. 1.3. Положення про гурткову роботу (далі Положення) розглядається та схвалюється на педагогічній раді та затверджується наказом по ДНЗ.
2.1. Мета гурткової роботи: - виявлення, підтримка та розвиток обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей дошкільного віку; - забезпечення персонального шляху реалізації особистісного потенціалу вихованців; - проектування індивідуального освітнього маршруту дитини; - реалізація інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти за одним чи кількома пріорітетними напрямами освітньої діяльності; - реалізація варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти; - організація діяльності ДНЗ, що відповідає сучасним вимогам суспільства;
3.1. Основні напрями гурткової роботи: - дослідження освітньої ситуації в ДНЗ; - аналіз природних нахилів, здібностей, обдарованості вихованців ДНЗ; - вивчення соціального замовлення батьків; - організація предметно-розвивального середовища для здійснення гурткової роботи, ефективної організації життєдіяльності дітей; - аналіз підвищення якості освіти засобами організації гурткової роботи в ДНЗ. 3.2. Основні форми гурткової роботи: - різновиди форм освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку (спеціальні заняття, інтегрована освітня діяльність, ігри, самостійна творчість та індивідуальна робота); - участь вихованців у заходах районного (міського) рівня у відповідності до профільного спрямування гуртка; - різновиди співпраці з батьківською громадою з питань реалізації гурткової роботи.
4.1. Гурткова робота здійснюється на базі ДНЗ. 4.2. Освітня діяльність в рамках реалізації гурткової роботи здійснюється під час організації життєдіяльності дітей в груповому приміщенні або в спеціально обладнаному приміщенні. 4.3. В приміщенні, в якому здійснюється гурткова робота, створюється предметно-розвивальне середовище для інтенсивного розвитку дітей у відповідності до обраного виду діяльності. 4.4. Зміст гурткової роботи відображають у річному плані роботи та узгоджують із Базовим компонентом дошкільної освіти. 4.5. Діти, охоплені гуртковою роботою, виявляють добровільне бажання щодо участі в освітній діяльності. 4.6. Гурткова робота проводиться відповідно до програми, затвердженої на засіданні педагогічної ради ДНЗ, плану роботи гуртка (затвердженого керівником). 4.7. Час та періодичність проведення різновидів освітньої діяльності в рамках гурткової роботи визначається розкладом роботи гуртка та групи (затверджених наказом керівника ДНЗ). 4.8. Наповнюваність груп для гурткової роботи встановлюється керівником ДНЗ залежно від профілю та можливостей організації навчально-виховного процесу. 4.9. Діяльність гуртка здійснюється на безкоштовній основі. 4.10. Ефективність діяльності гуртка оцінюється за результатами контролю з боку адміністрації ДНЗ, моніторинговими даними. 4.11. Керівник гуртка звітує про перебіг гурткової роботи перед педагогічним колективом на педагогічній раді. 4.12. Керівник ДНЗ звітує про результати та досягнення гурткової роботи в ДНЗ перед батьківською громадськістю.
(Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2013 № 665. Лист Міністерства освіти і науки України «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» від 18.09.2014 №1/9-473.) 5.1. Педагог, який здійснює гурткову роботу зобов’язаний: - планувати, організовувати та здійснювати навчально-виховну, організаційно-масову роботу гуртка; - здійснювати набір вихованців до гуртка на основі їх інтересів та потреб; забезпечувати збереження контингенту, обираючи індивідуальні маршрути розвитку дитини; - виявляти здібності вихованців та сприяти їх розвитку; - надавати практичну допомогу вихованцям в оволодінні вміннями та навичками з обраного виду діяльності; - створювати безпечні умови організації освітньої діяльності; - обирати ефективні форми, методи та засоби навчально-виховної роботи; - надавати кваліфіковану консультаційну та практичну допомогу батькам дітей, охоплених гуртковою роботою; - брати участь у роботі педагогічної ради ДНЗ; - виконувати посадові інструкції, інструкції з охорони праці, правила внутрішнього трудового розпорядку ДНЗ та інші правила, які регламентують діяльність ДНЗ; - постійно підвищувати свій професійний рівень, займатись самоосвітою; - звітувати перед педагогічним колективом про перебіг гурткової роботи у встановлені терміни; - вести необхідну документацію за встановленою формою та забезпечувати її зберігання; - забезпечувати збереження обладнання, устаткування, інвентарю. 5.2. Педагог, який здійснює гурткову роботу має право: - використовувати методики навчання і виховання, програми та посібники відповідно до напряму роботи гуртка; - вносити пропозиції до плану роботи закладу; - приймати участь у створенні відповідних умов здійснення гурткової роботи; - брати участь у методичних об’єднаннях та науково-методичних заходах; - поширювати досвід роботи ДНЗ з гурткової роботи у методичних заходах різного рівня; публічно презентувати педагогічні ідеї, авторські напрацювання щодо організації гурткової роботи. 6. Документація 6.1. Документи, що регулюють діяльність гуртка: - Статут ДНЗ; - наказ про організацію гурткової роботи в ДНЗ; - положення про гурткову роботу (схвалене на педагогічній раді та затверджене наказом по ДНЗ); - робоча навчальна програма гуртка (затверджена на педагогічній раді); - план роботи гуртка на навчальний рік (затверджений на педагогічній раді); - розклад занять (затверджений керівником закладу); - список дітей, охоплених гуртковою роботою; - матеріали контролю за якістю та результативністю гурткової роботи; - звітні матеріали гурткової роботи (за звітний період для педагога, який здійснює гурткову роботу; за підсумками навчального року для керівника закладу). | |
Переглядів: 1248 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |